Küçük Yaşta Skolyoz

Küçük yaşta başlayan ve özellikle 10 yaş altında görülen skolyoz, büyük çocuk skolyozundan farklı özelliklere sahiptir. Küçük yaşta başlayan skolyoz genellikle ilerlemeye devam eder. Skolyozun ilerlemesini belirleyen en önemli faktör çocuğun fiziksel gelişim hızıdır.
Küçük yaş Skolyozda cerrahi tedavi uygulaması yapılır ise, omurga büyümesinin durdurulması yani “füzyon” işlemi uygulanacaktır. Büyüyen çocuklarda ise omurganın kısa kalmasını engellemek için omurganın sabitlenmesi, hareketin yok edilmesi ve büyümenin durdurulması diye tanımlanan “füzyon” işleminin yapılması önerilmez.

Bu cerrahi müdahale 5 yaşın altındaki çocuklara yapılırsa omurilik kanalının dar kalmasına, 8 yaşın altında yapılırsa akciğer gelişiminin bozulmasına, 10 yaşın altında yapılırsa göğüs kafesi gelişiminde bozulmalara neden olabilir. Göğüs kafesi yeterince büyüyemezse akciğer ve solunumla ilgili sorunlar ortaya çıkabilir. Özellikle 10 yaş altında uygulanacak füzyon işlemi gövdenin kısa kalmasına neden olabilir.

Gelişimi devam eden çocuklarda, Klinik Pilates Uygulamaları ile İdeal Postür Bilincinin yerleştirilmesi şarttır. Bu süreç önce evde, okulda ve Klinik Pilates Uygulama Merkezleri üçgeninde, İdeal Postür Bilinci içselleşene kadar devam ettirilmelidir.

Küçük Yaş Skolyozu Tedavi Edilmezse Gelecekte Hangi Sağlık Sorunlarına Neden Olabilir?

– Akciğer ve solunum problemleri
– Kalp problemleri
– Yeti kayıpları
– Nadiren çok ileri deformitelerde omurilik basısı ve felç
– Ciddi kozmetik ve psikolojik sorunlar

Küçük Yaşta Ortaya Çıkan Skolyozun Sebepleri Nelerdir?

Küçük yaşta ortaya çıkan skolyoz sebebi bilinmeyen (idiyopatik) skolyozun tipleri olan infantil (0-3 yaş) ve juvenil (3-10 yaş) skolyoz olabilir. Bu Skolyoz çeşitlerinin nedeni, doğru Oturma ve Ayakta durma Postürel duruşların bilinmemesinden dolayı, vücudun sağ ya da soluna doğru eğimli olarak uzun süre durmaktan kaynaklandığı vurgulanmaktadır.

Küçük Yaşta Ortaya Çıkan Skolyozun Belirtileri Nelerdir?

– Yana doğru eğrilik, anormal kamburluk ya da anormal içe doğru eğrilik
– Sırtta cilt anormallikleri: Tüylenme artışı, gamzeler, renk değişiklikleri
– Anormal kollar veya bacaklar
– Birbirine eşit olmayan omuzlar, bel ya da kalçalar
– Bacaklara göre gövdenin orantısız kısalığı
– Denge bozuklukları
– Kişi öne eğildiğinde fark edilen sırt çıkıntıları

Küçük Yaşta Ortaya Çıkan Skolyozun Tedavi Süreci Nasıldır?

Küçük yaşta ortaya çıkan skolyozun tedavi seçenekleri çocuğun yaşına ve eğriliğin türüne ve yerine göre değişmekle birlikte genel olarak 3 başlık altında toplanabilir.

Bunlar:
– Gözlem ve Klinik Pilates Uygulaması
– Korse tedavisi ve Klinik Pilates Uygulaması
– Skolyoz ameliyatı ve Klinik Pilates Uygulaması

Skolyoz, Gözlem ve Klinik Pilates Uygulama Tedavisi

Omurga eğiriliğinin (skolyoz) derecesi 20 derecenin altında ise hasta doktor kontrolü altında gözlemlenir. Hasta, her hafta düzenli olarak, Klinik Pilates Eğitmeni eşliğinde, Skolyozun şekil ve derecesine göre düzeltici Klinik Pilates Egzersizleri uygulanmalıdır. Bu egzersizler sayesinde, hastanın skolyoza neden olan kısalmış kasları uzatılarak, güçsüzleşmiş omurgayı tutan postür kasları güçlendirilerek skolyozunda düzelmeler meydana gelir.

Skolyoz, Korse ve Klinik Pilates Uygulama Tedavisi

Skolyoz 20 derecenin üzerinde ise büyük çocuklarda olduğu gibi küçük yaş çocuklarında da korse tedavisine başvurulabilir.
Ancak korse uygulaması, hastanın istemli ve rahat olarak değil zorla ve rahatsızlık vererek omurganın düz durmasını sağlamaktadır. Klinik Pilates Federasyonu olarak hedefimiz, Skolyoz haslarının ideal postürel duruş bilincini kazandırmaktır. Kişinin omurgasını dik ve düzgün tutan postür kaslarını güçlendirerek, ideal postürel duruşu her anında uygulamasını sağlamaktır.
Küçük yaş skolyozunda korse tedavisi 60 dereceye kadar çıkabilmektedir. Burada amaç, omurga eğriliğinin ilerlemesini yavaşlatmaktır. 60 derece üzerindeki eğriliklerde ise skolyoz ameliyatı yöntemi tercih edilmektedir.

Özet olarak küçük çocukluk döneminde ortaya çıkan skolyozda erken teşhis önemlidir. Büyüyen çocuklarda tedavi zor ve zahmetlidir ancak erken teşhis edilen vakalarda Klinik Pilates Uygulamaları ile başarılı sonuçlar alınmaktadır.