Klinik Pilates Fizik Tedavi Uygulaması

Skolyoz tedavisinde seçilecek yöntem için hastanın, yaşı, ağrı derecesi, omurganın eğrilik derecesi, eğriliğin ilerleyici olup olmamasına göre karar verilir. Genellikle hastaya uygulanacak ilk tedavi yöntemleri cerrahi olmayan tedavi yöntemleridir. Korse ve ameliyat yöntemleri de uygulansa Klinik Pilates Uygulamaları tamamlayıcı ve destek olarak her aşamada uygulanmalıdır.

Teknoloji ile hayatımızdaki hareket kapasitesi her geçen gün azalarak devam etmektedir. Bu da bizim iskelet kas sistemimizin gelişmemesine ve giderek zayıflamasına neden olmaktadır. Güçlü, sağlıklı bir yaşlılık ve omurga rahatsızlıklarından korunmak için kaslarımızı çocukluk yaştan itibaren ölene kadar sağlam ve güçlü tutmak zorundayız.

Klinik Pilates, çocuğunuzun ve bizim fizik kondisyonumuzu, omurgamızı dik tutan postür kasları dediğimiz Antigravite kaslarının kuvvetini, esnekliğini ve dayanıklılığını arttırarak postürel kamburluğun önüne geçecektir.  Haftada en az 3 gün, bir saatlik Klinik Pilates uygulaması, omurga rahatsızlıklarının çözülmesinde ve ağrıların azalmasında çok etkili olacaktır.

Çocuklarımızı, Klinik Pilatese zaman ayırmaları konusunda ikna ve motive etmeliyiz. Çocuklarımız, bizi egzersiz yaparak görmeleri gerekmektedir. Mümkünse onlarla da birlikte, aynı anda Klinik Pilates yaparak egzersiz alışkanlığını, Sağlıklı Yaşlanma Kültürü haline dönüştürmeliyiz.

Uzman KLİNİK PİLATES EĞİTMENİ eşliğinde Pilates egzersizleri ile hastanın, stabilizasyon, kuvvetlendirme ve germe egzersizleri yapılarak, kas spazmını çözüp, ağrıyı azaltıcı ve Skolyozun ilerlemesini önlemeye yönelik Klinik Pilates Uygulaması yapılmalıdır..

Klinik Pilates Uygulamaları ile hastaya;

• Skolyoza neden olan duruş pozisyonları öğretilir.
  • Skolyoza neden olan oturma pozisyonları öğretilir.
  • Skolyoza neden olan çanta taşıma pozisyonları öğretilir.
  • Omurgamızın doğal yapısı öğretilerek, İdeal Postür bilinci kazandırılır,
  • İdeal dik duruş sağlanır.
  • İdeal oturma pozisyonu öğretilir.
  • Doğru çanta taşıma pozisyonu öğretilir.
  • Omurgayı dik tutan postür kasları güçlendirilir.
  • Skolyozdan dolayı kısalmış olan omurgayı tutan kaslar, esneme çalışması ile uzatılarak gerginliği azaltılır.
  • Sağlıklı yaşlanmak için ihtiyaç olan kas uzunluğu, kas sıkılığı ve kas gücü artırılır.
  • Sağlıklı Yaşlanma bilinci ile hayat felsefesi değiştirilir.