Bel Ağrısı Riski Kimlerde Fazladır

Risk faktörlerini 6 madde ile açıklayabiliriz.

1- Bel ağrısı, 35-50 yaş arasında ve erkeklerde 2 kat daha fazla ortaya çıkar. Erkeklerde 190, kadınlarda170 cm üstü boy, bel ağrısı için risk oluşturmaktadır. Ayrıca şişmanlık ve omurilik kanalının dar yapıda olması diğer risk nedenleridir.

2- Sigara içenlerde bel ağrısı sıklığı artmaktadır. Sigara kronik öksürüğe yol açarak omurlar arasında bulunan diskin içindeki basıncı yükseltir. Ayrıca, omurgadan geçen kan akımını azaltarak diskin yetersiz beslenmesine neden olur.

3- Ailesinde bel fıtığı olanların bel ağrısına yakalanması olasılığı daha yüksektir. Bel  fıtığından dolayı ameliyat olan kişilerin çocuklarında benzer şekilde ameliyat olasılığı söz konusudur.

4- Bazı meslek grupları bel sorunlarına daha yatkındır. Masa başı işlerde çalışanlar, omurgası üzerine vibrasyonlu yükler bindiren mesleklerde bel ağrısı daha sıktır. Devamlı uzun yol giden otobüs ve kamyon şoförleri ve yanlış biçimde ağır kaldıran ağır sanayi ve inşaat işçileri diğer mesleklerden daha fazla bel hastalıklarına yakalanırlar.
Araştırmalar bir ağırlığı 25 kereden fazla kaldırınca bel ağrısı meydana gelme olasılığının arttığını göstermektedir. Ayrıca hastalarını doğru olmayan bir şekilde kaldıran ve çeken hastabakıcı ve hemşirelerde bel ağrısı oranı oldukça fazladır. Ev içinde dikkatsiz ağırlık kaldırma ve hareketler yapılması, sıcak odadan soğuk dış ortama ani geçişler ev kadınlarında bel sorunlarını tırmandırır.

5- Sportif zorlanmalar bel ağrısı oluşturabilir. Basketbol, beyzbol, golf, futbol gibi rakiple karşı karşıya kalma sporlarında bu çok belirgindir. Yine kayak, kürek çekme gibi sporlar da sıklıkla bel sorunlarına yol açabilir.

6- Tekrarlayan hamilelikler bel ağrısı olasılığını arttırırlar. Bu nedenle hamilelikte fazla kilo almaktan kaçınılmalıdır. Ayrıca bel ağrılarını engelleyici ve rahat bir gebelik geçirilmesine katkıda bulunan özel egzersizlerin ihmal edilmemesi gerekir.